Pliurpalai

Pienas, laktozė arba beveik tikras pienų gidas. II dalis

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Kelionė po “pienų” pasaulį taip paprastai nesibaigė ir ieškojimus tęsiau su naujomis idėjomis, ką išmėginti.

BELAKTOZĖ LAIMĖ

Kaip paskutinio šiaudo griebiausi pieno be laktozės (“Valio” ir naujas lenkiškas purpurinėje pakuotėje). Gera žinia – šis man tikrai patiko – vidutinio saldumo, gerai plakasi ir be konkurencijos “pieniškiausias” per savaitę gertas pienas. Bloga – nebeaišku, ar tai maistas.

Maistu aš vadinu produktus, kurie iš tiesų mus “maitina” (ne tik suteikia energetinę vertę, bet ir maistinę – turi kažko smagaus mūsų ląstelėms pradžiuginti). Kitą vertus, ko norėti, kai perki pieną, iš kurio ištrauktas vienas pagrindiniu jo elementų…

0-2

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Eksperimentui pasibaigus, pirmąjį kavos puodelį gėriau su didžiausia šypsena. O jokių ryškių pasikeitimų, rodos, nė nebuvo matyti. Nebuvo iš pradžių. Bet grįžus prie senų įpročių gerti karvės pieną, supratau, kad svarbiausia – kiekiai, nes ir vėl pilvukas jautėsi nekaip.

Paaiškėjo du dalykai: pienas ir jo produktai labai reiklūs maisto derinimui, o kalbant paprasčiau – jie nedera beveik su niekuo, antra – kaip ir su visais dalykais – labai svarbu saikas.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

VISGI, KARVĖS PIENAS – IŠTEISINTAS?

Rimtas leidinys apie sveikiausius pasaulio produktus, mano nuostabai, įtraukė pieną! Kaip kaip, kodėl?? Galvoj minčių lietus. Kodėl tokie kontraversiški vertinimai? Vieni linčiavo – nieko iš jo gero, kiti į maistingumo viršūnes kėlė!

Vienas svarbus žodelis šalia pieno pakeičia labai daug. “Natūralus”. Kas turima omeny? Tai pienas, kuris nėra nei pasterizuotas, nei homogenizuotas ir melžiamas tik iš žole mintačių karvių. Atrodo, toks, iš pažiūros, nereikšmingas dalykas, kaip pačių karvių mityba, labai keičia jo maistinę vertę.

——–

Dabar truputį nuobodžiai pakalbėsiu apie pastarąją: tokiame piene gausu A, D vitaminų, kalcio, kuriuos pasisavinti padeda natūraliame piene esantys fermentai. Natūralus pienas turi daug daugiau omega 3 – vienų svarbiausių riebalų rūgščių. Ir dar ne viskas!

Tikriausiai iš reklamų gerai atsimenate garsiąsias lactobacillus acidophilus bakterijas. Šios labai naudingos žarnyno mikroflorai gerinti. Liaudiškai sakant, viskas virškinime pradeda vykti sklandžiau. Kaitinant jos dingsta, štai kodėl svarbu, kad pienas būtų nepasterizuotas (kad ir kaip pavojingai tai skamba mums, įtikintiems, kad tik “pasterizuota” – saugu).

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

VERDIKTAS

Jeigu nori gerti karvės pieną, eik į turgų. Ties šia mintim labai pasidžiaugiau gyvendama Lietuvoje – argi ne stebuklas, čia nuėję į turgų dar tikrai rasim tikrų tikriausio ir natūraliausio karvės pieno! Visi avižų, riešutų gėrimai – gerai, bet man neapsiverčia liežuvis jų vadinti pienu.

Šie supopulistinti, kone garbinami savo sveikumu, tačiau retas pastebi, kad beveik visuose rasime pridėtinio cukraus. Tuomet šie tampa tarsi sultys – cukrus skysčio pavidalu, o tai kenksmingiausia cukraus forma (juk kaip lengva išgerti litrą coca-colos ar sulčių).

——-

Visgi, kadangi su laktoze mes ne draugės, mano išsigelbėjimu tapo sojų pienas be pridėtinio cukraus. Tapo tobulu kompanijonu kavai. Bet jei jūsų santykiai su laktoze taikūs, nėra ko pirkti šitą brangų gėrį. Geriau kiek primažinti kiekius, skrupulingai derinti ir keliauti į turgų, kai tik yra galimybė.

À bientôt!

0-1

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Standard

One thought on “Pienas, laktozė arba beveik tikras pienų gidas. II dalis

  1. Pingback: Becukrės dienos gidas arba nuo ko pradėti rimtiems cukravalgiams | Sanssucre

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s