Virtuvės ritualai

Stebuklinga vištienos sriuba su 7 super galiomis

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Tik ką rašiau, kad esu keistai susižavėjusi vištienos sriuba. Per pasniką, trumpam dingo iš mano gyvenimo, bet grįžo su trenksmu. Gal tris dienas iš eilės negalėjau atsidžiaugti.

Kame jos paslaptis? Sakyčiau – skonis. Bet truputį sudvejoju, ar tikrai tai svariausia priežastis. Daug labiau vilioja jos efektas. Tas įtartinai keistas ramybės pojūtis, kuri jauti po sriubos.  Poveikis, galėtum pasakyti, beveik narkotinis. Užvalgius sriubos, kaip kokio seno budisto, kur Japonijos kalnuose, tavęs jokios problemos nebejaudina.

Beskaitinėdama apie vištienos sriubą, aš pagaliau išsiaiškinau kodėl. Pasirodo, viskam yra mokslininis paaiškinimas.

7 VIŠTIENOS SRIUBOS SUPER GALIOS

  1. Turi daugybę maistingųjų medžiagų ir mineralų, todėl geriau nei papildai.
  2. Sriuboje susidariusi želatina gydo žarnyno gleivinę ir gerina naudingųjų medžiagų pasisavinimą.
  3. Kovoja su peršalimo infekcijomis. Tyrimais nustatyta, kad vištienos sriuba mažina baltųjų kraujo kūnelių kiekį, kurie sukelia peršalimo susirgimus.
  4. Susidaręs kolagenas padeda išlaikyti gražius plaukus, odą bei nagus.
  5. Tas pats kolagenas mažina sąnarių skausmus ir uždegimus.
  6. Turi glycino ir prolino amino rūgščių, kurie labai stipriai kovoja su uždegimais.
  7. Glycinas, taip pat, puikiai ramina. Todėl padeda atsipalaiduoti ir geriau miegoti.
 

Taigi, glycinas. Atsakymas į tą klausimą, kodėl vištienos sriuba ramina. Anoks narkotikas. Vadinasi, ramybės būsena, be sąžinės graužaties, galime mėgautis kada panorėję.

O kad tai padaryti būtų lengviau – paprastas sriubos RECEPTAS.

VIŠTIENOS SRIUBA/SULTINYS

  • Sudedame pasirinktas vištienos dalis (kuo daugiau kaulų, tuo geriau) į didesnį puodą. Įpilame šiek tiek vandens ir leidžiam pasitroškinti ir išleisti sultis.
  • Sudedame mėgstamas daržoves (man asmeniškai labiausiai patinka šaldytų morkų, saliero gumbo ir poro mišinys + ankštinės pupelės arba kukuruzai).
  • Dedame prieskonius. Aš renkuosi: ciberžolę arba karį, peletrūną, krapus, čiobrelį, kmynus, druską ir pipirus. Nededu visų kiekvieną kartą, varijuoju. Tačiau prieskonių negailiu, jie duoda begalo daug skonio.
  • Užpilame vandens tiek, kad viską apsemtų. Užverdame.
  • Jei turime mažai laiko – sumažinę ugnį, verdame apie 10-15 minučių. Jei daugiau – paliekame ant lėčiausios ugnies virti kiek įmanoma ilgiau (iki 10val). Kuo ilgiau šildysim, tuo naudingesnė ir skanesnė bus sriuba, o vištiena tiesiog kris nuo kaulo.

Didelio puodo sriubos man užtenka 3 dienom, todėl pavalgius palieku sriuba toliau šilti. Vadinasi, kas dieną ji tampa vis skanesnė.

Bon Appétit!

Advertisements
Standard

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s